Рассылка закрыта
При закрытии подписчики были переданы в рассылку "Английский от Смирнова" на которую и рекомендуем вам подписаться.
Вы можете найти рассылки сходной тематики в Каталоге рассылок.
Английский для детей Выпуск 6
Информационный Канал Subscribe.Ru |
Английский для детей http://www.englishforkids.ru Выпуск 6 (22.03.2005) |
||
Содержание | ||
| ||
1. Обращение к подписчикам. Дорогие друзья! В сегодняшнем выпуске есть информация для преподавателей английского, испанского и немецкого языков (читайте об этом в новостях сайта). Сегодня мы также займемся счетом до 10, поговорим о происхождении цифр. Кроме того, мне бы хотелось узнать Ваше мнение о рассылке. Но опять же, давайте все по-порядку. Для недавно подписавшихся привожу ссылку, по которой вы сможете получить подарок- книгу "Thoughts that help us live". Это сборник мудрых изречений на русском и английском языках на самые разные темы: дети, образование, родители, дружба, семья и т.д. Скачать книгу (233 Kb, формат pdf) | ||
2. Quote of the day. What we do willingly is easy. Proverb То, что мы делаем охотно, дается легко (была бы охота, заладится любая работа). | ||
3. Совет
дня. How to learn English. Many people think that exercises and tests aren't much fun. However, by completing exercises and taking tests you can really improve your English. One of the best reasons for doing lots of exercises and tests is that they give you a benchmark to compare your future results with. Often, it is by comparing your score on a test you took yesterday with one you took a month or six months ago that you realize just how much you have learned. If you never test yourself, you will never know how much you are progressing. Start now by doing some of the many exercises and tests, and return in a few days to see what you've learned. Keep doing this and you really will make some progress with English. |
||
4. Веселые уроки. Счет 1-10. 1-ONE Deedle, deedle, dumpling,
my son John 2-TWO Let's go walking two by two,
today. 3-THREE Three little kittens have
lost their mittens, 4-FOUR Four red apples on the tree, 5-FIVE Five little cats 6-SIX I can count, I can count, 7-SEVEN Every week has seven days, 8-EIGHT One knock, two knock, three
knock, four. 9-NINE Pease porridge hot, 10-TEN
Ten green bottles Предлагаю скачать и послушать песенку "Fish" (3,5 Mb, формат wav) c диска "Sing and Learn English" (у кого нет этого диска, рекомендую приобрести. Где-то в течение месяца мой ребенок ничего и слушать не хотел, кроме этих песенок- у нас вначале была аудиокассета, потом купили комплект из 2-х дисков, в который вошли 28 английских и американских народных песенок, исполненных носителями языка. Многие песенки стали любимыми и с удовольствием ребенком исполняются:).
One, two, three, four,
five,
| ||
5. О
происхождении слов.
The basic numbers are remarkably consistent in most Indo-European languages. The word for ‘three’, for example, is ‘drei’ in German, ‘tri’ in Breton, ‘tri’ in Russian, ‘tres’ in Spanish and ‘tre’ in Albanian. English words related to this root include ‘treble’, ‘trinity’, ‘triple’ and ‘tripod’. The word for ‘one’ is related to, amongst others, ‘unus’ in Latin, ‘ien’ in Frysian, ‘ena’ in Greek and ‘odin’ in Russian. The same root is found in the English words ‘alone’, ‘lonely’, ‘once’ ‘only’ and ‘unit’. The word for ‘two’ is also strikingly similar across a range of languages, from Czech ‘dva’, through Dutch ‘twee’, Welsh ‘dau’ and Albanian ‘dy” to Italian ‘due’. Words deriving from this root in English include ‘twelve’, ‘twin’, ‘twilight’ (literally ‘dual light’) and ‘twenty’. The latter originally meant ‘two tens’ and has interesting parallels in French, where the word for ‘eighty’ is ‘quatre-vingts’ or ‘four twenties’ and also in the Celtic languages, Breton and Cornish, where the words for ‘forty’ and ‘sixty’ are ‘daou ugent’ or ‘two twenties’ and ‘tri ugent’ or ‘three twenties’ respectively.
The Russian word for ‘four’, ‘chetiri’ may seem far removed from words in non-Slavic languages for ‘four’, but it is closely linked to French ‘quatre’, Spanish ‘cuatro’, Albanian ‘kater’ and Farsi (Persian) ‘cha’har’. Although the journey to ‘four’ is a long one, the words are related, and a remnant of the Latin ‘quattuor’ can still be found in the word ‘quarantine’, originally a period of forty days, and, more surprisingly perhaps, in the word Carfax (the name given to the cross-roads in the centre of the city of Oxford, which originally meant ‘four forks’. There is believed to be a connection between the word ‘five’ and the words ‘finger’ and ‘fist’, denoting one of a group of five and a something consisting of five parts respectively. ‘Nine’ and the many related words in other languages are related to the word ‘noon’ in English, which originally meant ‘the ninth hour after dawn’. As this would, on average, be at about three o’clock in the afternoon, there has clearly been some adjustment over the years! ‘Ten’ is related to Greek ‘deka’, and Latin ‘decem’, which in turn give us words such as ‘decade’, ‘December’ and ‘decimal’. The word ‘teenager’ is, of course, derived from the ‘-teen’ part of the words representing the numbers from 13 to 19, which were originally pronounced as ‘three and ten’, ‘four and ten’ and so on. From twenty upwards the English numerals are normally simple compounds such as ‘twenty-one’, ‘thirty-two’ and so on, but once they were generally used in reverse order, as in ‘six and twenty’, ‘four and thirty’, a tendency which lives on in some European languages, Czech for example, but which sounds poetically old-fashioned in English. Other words denoting numerical terms include ‘dozen’ and ‘score’, which
are reminders of the way in which in former times items were often counted
in units of 12 and 20. The former is derived from the Latin ‘duodecim’,
the word for ‘twelve’, while the latter appears to bear some relation
to an old word for ‘cut’ and may originally have meant a record made by
cutting notches in a piece of wood. The word ‘gross’, to mean ‘144’, is
believed to drive from an old French expression ‘grosse douzaine’, meaning
‘large dozen’. The English word ‘grocer’ is also related to this, presumably
because such people were in the habit of buying up large quantities of
food items in dozens or ‘large dozens’. Tim Bowen. |
||
6. Новости сайта. Во-первых, хочу представить Вам два сайта, это наши новые партнеры и друзья.
Во-вторых, на сайте появилась
страница Международные проекты. Ко мне обратился Бернард
Гарчин, директор и координатор Международного Образовательного Интернет-проекта
WKTO mobile collaborative learning с просьбой найти 3-4 группы русскоязычных студентов со
своими преподавателями для участия в этом проекте (английский, испанский
и немецкий языки) в сентябре 2005 года. Это международная сеть, дающая
возможность учащимся всего мира работать в одной команде. Участие бесплатное,
все, что требуется- это наличие компьютера и выхода в Интернет. Все подробности
здесь: |
||
7. Диалог с подписчиком. Недавно получила письмо от одного подписчика, в некотором роде отклик на эту рассылку, причем не очень лестный. Дословно приводить не буду, суть такова: хватит заниматься ерундой, тут взрослым ничего не понятно, что уж про детей говорить. Автор письма почему-то не посчитал нужным поставить подпись. Естественно, первой моей реакцией было желание побыстрей отправить это письмо в корзинку или ответить что-нибудь вроде этого: не нравится, не читай. Но подумав, я поняла следующее. Составляя выпуски рассылки, я невольно ориентируюсь на определенную аудиторию: преподавателей, студентов языковых вузов, родителей и всех тех, кто в достаточной мере владеет языком, чтобы заниматься с детьми. Мне хотелось дать какие-то дополнительные материалы, а не повторять содержимое учебников, и ни в коей мере не заменять их, боже упаси. Рассылка открыта недавно. Пожалуйста, присылайте свои пожелания, замечания и т.д. Я всегда готова что-то подкорректировать или добавить. До встречи в следующем выпуске! |
http://subscribe.ru/
http://subscribe.ru/feedback/ |
Подписан адрес: Код этой рассылки: job.lang.english4kids |
Отписаться |
В избранное | ||