Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay
  Все выпуски  

Разговорный английский (уровень Intermediate) French apology


The founder of the luxury French fashion label Zadig et Voltaire has apologised for saying in an interview that Chinese tourists would not be welcome at a new Paris hotel. The comments have sparked an angry reaction on social networking sites.

 Дорогие подписчики,

 

школа иностранных языков объявляет акцию " Купи курс до конца октября и учись по старым ценам". С октября 2012 года наши цены изменились. Новые цены вы можете посмотреть на нашем сайте www.linguaonline.ru Если Вы закажете курс до конца октября, то сможете заниматься по старым ценам. Например, занятие английского всего за 400 вместо 500 рублей с русскоязычным преподавателем, 650 вместо 750 с носителем языка. Спешите, колличество мест ограничено. Подать заявку вы можете здесь www.linguaonline.ru

Хотите обучаться в группе, посетите один раз бесплатно наш вебинар по английскому языку ( средний и начальный уровень). Всю информацию о вебинарах Вы увидите здесь  http://www.linguaonline.ru/webinar.php

У нас постоянно идёт запись в мини группы изучения языка. Занятие -300 руб. Записаться Вы можете, заполнив Заявку на обучение

http://www.linguaonline.ru/application.php

 С уважением, Цуридис Юлия,
координатор проекта Лингваонлайн
www.linguaonline.ru
linguaonline0808@gmail.com
skype:tzouridis


The Zadig, due to open in 2014, will be a cosy, 40-room hotel on Paris's chic Left Bank. But it won't be open to just anyone: its owner Thierry Gillier told the fashion journal, Women's Wear, that certain kinds of guests would not be allowed, like Chinese tourists, for example. "There is a lot of demand in Paris," said Mr Gillier. "Many people are looking for quiet hotels, with a certain privacy."

A spokesman for the fashion label said he had NOT been misquoted, but misinterpreted. He later urged the journal to change "Chinese tourists" to "busloads of tourists" But that has not stopped the backlash on Chinese websites.

Zadig et Voltaire's success has been phenomenal. The company is constantly expanding around the globe. And in a statement designed to limit the damage, Mr Gillier apologised again for any offence caused. "The words do not reflect either my line of thought or my ethics," he said. "The remarks were doubtless clumsy," he added, "and I am deeply sorry they might have hurt my friends from China."

Vocabulary

Show All | Hide All

cosy

comfortable and warm

chic

stylish

privacy

not being disturbed

misinterpreted

understood to mean something different

backlash

outcry

phenomenal

incredible, amazing

expanding

getting bigger

apologised

said sorry

ethics

moral principles

clumsy

awkward, poorly thought out


В избранное