Рассылка закрыта
При закрытии подписчики были переданы в рассылку "Делай бизнес" на которую и рекомендуем вам подписаться.
Вы можете найти рассылки сходной тематики в Каталоге рассылок.
QUALITY - Менеджмент качества и ISO9000 433
ИНФОРМАЦИОННАЯ РАССЫЛКА Цитата: Знание приходит при разложении вещей на части. Мудрость - при их объединении.. (Джон Моррисон)
ISO 9000 и ISO 14000: два сборника-бестселлера теперь доступны онлайн
Сборники стандартов серии ISO 9000 и ISO 14000 теперь доступны в платформе ИСО для онлайнового просмотра (OBP), уникального инструмента для просмотра стандартов и публикаций ИСО. С помощью сборника по управлению качеством вы получите доступ к 18-ти стандартам и техническим отчетам, входящим в настоящее время в серию стандартов ISO 9000. Ориентируясь на удовлетворенность клиента, вы можете повысить эффективность ведения бизнеса и качество продукции и услуг в рамках системы управления качеством ISO 9000. Плюс! С помощью сборника по экологическому менеджменту, вы получите 29 опубликованных документов, составляющих семейство ISO 14000. Такой сборник поможет идентифицировать и контролировать экологическое воздействие и повысить эффективность всей бизнес-системы. Новый сборник, доступный в платформе для онлайнового просмотра поможет: ∙ получать доступ и просматривать онлайн портфель стандартов, составляющих семейство стандартов на качество и экологию; ∙ узнать актуальную информацию о новых и обновленных стандартах в режиме реального времени; ∙ использовать сложные критерии для быстрого фильтрования/поиска и извлечения требуемого контента. За фиксированную абонентскую плату в 375 швейцарских франков вы сможете получить доступ к этому набору стандартов с любого компьютера или планшета в любом месте, где есть доступ к интернету. Платформа для онлайнового просмотра (OBP) является еще одним шагом ИСО на пути внедрения передовых издательских технологий разработки международных стандартов. Эта платформа обеспечивают простой, быстрый и эффективный способ использования стандартов и публикаций ИСО. Начните использовать платформу для онлайнового просмотра сегодня!
Новый справочник ИСО по менеджменту безопасности пищевой продукции в помощь малому бизнесу
По данным опроса ИСО о сертификации систем менеджмента (ISO Survey of Management System Standard Certifications) за 2011 года безопасность пищевой продукции имеет высокий приоритет для потребителей, надзорных органов, производителей и розничных торговцев. В 2011 году в 140 странах насчитывалось 19 980 сертификатов ISO 22000:2005, что составило прирост в 8 % по сравнению с 2010 годом Это само по себе является доказательством признания малыми и средними предприятиями (МСП) потенциальных преимуществ внедрения систем менеджмента безопасности пищевой продукции в соответствии с требованиями ISO 22000:2005. Однако из-за размера или отсутствия собственного опыта малые предприятия часто не знают, как использовать такую систему менеджмента. Если вы руководите внедрением системы менеджмента безопасности пищевой продукции на малом или среднем предприятии, новый справочник, опубликованный ИСО "Как применять ISO 22000" поможет вам разработать и внедрить оптимальную систему менеджмента безопасности пищевой продукции. Брошюра "Как применять ISO 22000" предлагает практический подход и информацию по разработке, документированию, внедрению и поддержанию стабильной системы менеджмента безопасности пищевой продукции в соответствии с требованиями стандарта ISO 22000:2005 "Системы менеджмента безопасности пищевых продуктов. Требования ко всем организациям в цепи производства и потребления пищевых продуктов". Инициатива разработки этого документа принадлежит подкомитету ISO/TC 34/SC 17 "Системы менеджмента безопасности пищевой продукции", основной задачей которого является обеспечение продолжения систематизированной работы в соответствии с потребностями пользователей. Руководство является удобным вводным документом для лиц, занятых в разработке систем менеджмента безопасности пищевой продукции в организациях любых типов. Методичная проработка пяти глав справочника, в которых также описываются процедуры внедрения и сертификации, позволит МСП существенно повысить эффективность внутренних процессов и улучшить управление рисками. Каждая глава содержит целевые показатели, разъясняющие назначение раздела стандарта, а также практические задания и описание требуемых мероприятий. Брошюру "Как применять ISO 22000" в виде цветного печатного издания формата А5 в переплете с кольцами или в формате файла PDF, объемом 125 страниц на английском (ISBN 978-92-10581-9) и французском (ISBN 978-92-67-20581-6) языках можно заказать в национальных организациях-членах ИСО (см. полный список с контактной информацией). Ее также можно заказать непосредственно в Центральном секретариате ИСО через Магазин ИСО. Цена составляет 38 швейцарских франков.
Новые файлы на нашем форумеManagement Teams: Why they succeed or fail
Belbin R.M. Taylor & Francis, 2010. - 204 p. Benefit from Belbin's own experience of putting the Team Roles method into practice. Succinct and practical information to enable managers to make a real difference in the workplace. Real-life case studies show how to apply the theory in practice. Meredith Belbin's unique and widely-read work on teams has become part of everyday language for organizations around the world. For every manager, getting the most from their team is paramount in achieving superior results. Belbin's vital area of management research supersedes the usual preoccupations with qualifications and experience, considering instead the Team Role behaviours which shape everyday interactions in teams. Management Teams: Why they succeed or fail is an account of the experimental study of management teams at Henley Management College from which Belbin's unique Team Role theory developed. Now in its third edition the original theory has been fully updated and rewritten in parts by the author, with chapter summaries and updated illustrations. This is the original book by Meredith Belbin, offering the only authoritative explanation of how Belbin's world-famous Team Role language came into being. pdf, 2,18 мБ Quality Management Essentials
Hoyle D. Routledge, 2007. - 216 p. From the best-selling quality management author, David Hoyle, Quality Management Essentials is the perfect brief, yet authoritative, introduction to the fundamentals of quality management. Quality in organizations, large or small, is achieved with intelligent use of various concepts, principles, tools and techniques. For those coming to the subject for the first time, these philosophies associated with quality management can be quite overwhelming. This very readable book provides a fast track introduction and executive level appraisal of the field from a respected and experienced author. Get to grips with Quality Management quickly and understand how to apply the principles to achieve success in the most simple to complex situations. Learn from supporting case studies how to present a case for improving quality. Full of checklists, hints and tips for those charged with the task of managing quality achievement in their organization. pdf, 1,5 мБ Statistical Process Control
Oakland J.S. Elsevier, 2007. - 472 p. - 6th ed. Statistical Process Control (SPC) is a tool that measures and achieves quality control, providing managers from a wide range of industries with the ability to take appropriate actions for business success. Offering a complete instructional guide to SPC for professional quality managers and students alike, all the latest tools, techniques and philosophies behind process management and improvement are supported by the authors extensive consulting work with thousands of organisations worldwide. Fully updated to include real-life case studies, new research based on actual client work from an array of industries, a new chapter on process capability, and integration with the latest computer methods and Minitab software, the book also retains its valued textbook quality through clear learning objectives and end of chapter discussion questions. It will serve as a textbook for both student and practicing engineers, scientists, technologists and managers and for anyone wishing to understand or implement modern statistical process control techniques. The complete instructional guide to SPC, with links to Six Sigma/Lean approaches, helping managers to communicate the philosophy of process management and improvement as a key to business success. Written by a leading guru on total quality management, this fully modernised new edition includes real-life case studies, new research based on actual client work from an array of industries, and a new chapter on process capability. pdf, 3,22 мБ The New Manager's Tool Kit: 21 Things You Need to Know to Hit the Ground Running
Grimme D., Grimme S. AMACOM, 2008. - 273 p. Novice managers have their work cut out for them: all new skills to learn, different personalities to deal with, and greater responsibilities to fulfill. The New Manager's Tool Kit provides a fresh, friendly approach for those charged with the task of supervision. The book encourages readers to take on the challenges of management and provides them with fast, powerful lessons to help them: - increase productivity - unlock hidden talent - work with different types of people - communicate effectively - diagnose problems - coach good or problematic employees - turn on teamwork - avoid burnout - eliminate conflict - nurture the next generation of managers. Ranging from basic skills to those more advanced, this book gives fledgling managers the help they need to succeed with flying colors, right from the start. pdf, 722 кБ The Rules of Management, Expanded Edition: A Definitive Code for Managerial Success
Templar R. Pearson Education, Inc., 2011 - 240 p. The Rules of Management: They're surprisingly easy to learn and live by. Now, Richard Templar's brought them all together in one place. Templar covers everything from setting realistic targets to holding effective meetings; finding the right people to inspiring loyalty. Learn when and how to let your people think they know more than you (even if they don't) - and recognize when they really do! The first edition of The Rules of Management became a global phenomenon, topping bestseller charts around the word. This new, even better edition contains 10 brand new rules to take you further, faster. pdf, 2,2 мБ
Управление документацией системы менеджмента качества
Самсонова М.В. Учебное пособие. - Ульяновск: УлГТУ, 2008. - 122 с. В работе изложены основные понятия, условия организации управления документацией системы менеджмента качества в соответствии с требованиями стандарта ИСО серии 9001:2000. Пособие рассчитано на студентов и преподавателей по специальности <Управление качеством>, а также для работников предприятий и организаций, занимающихся разработкой и внедрением системы менеджмента качества на основе требований стандартов ИСО серии 9000. pdf, 1,67 мБ Brilliant Project Management: What the Best Project Managers Know, Say and Do
Barker S., Cole R. FT Press - 2009, 172 pages Projects - and Project managers - are failing at an alarming rate. In the IT industry only 24% of projects succeed according to the Government Office of Commerce. Railtrack and the upgrade of the NHS are high profile examples of large project failures. And there are plenty of low-profile examples available too - as any viewer of Channel 4's Property Ladder programme will confirm. In an ever growing market, Brilliant Project Management stands out from the crowd. This revised edition is part of the high profile Brilliant series and the first edition redefined the mould for books in this category. Through its engaging and entertaining approach, Brilliant Project Management does more than just talk you through the process. It provides practical advice and techniques taken from people's experience in the real world so you always know exactly what to do and say to make your project a success. Brilliant Project Management highlights the areas where your actions and behaviours will make the difference between failure, an average outcome, and a huge success. Whether you're always behind schedule and fighting to catch up, haven't a clue where to start, or simply want your projects to be more successful, this book will teach you simple and effective techniques to leading successful projects every time. pdf, 1,18 мБ The Six Sigma Handbook
Pyzdek T., Keller P. McGraw-Hill Professional, 2009. - 560 p. - 3rd ed. The authoritative classic-revised and updated for today's Six Sigma practitioners Whether you want to further your Six Sigma training to achieve a Black or Green Belt or you are totally new to the quality-management strategy, you need reliable guidance. The Six Sigma Handbook, Third Edition shows you, step by step, how to integrate this profitable approach into your company's culture. Co-written by an award-winning contributor to the practice of quality management and a successful Six Sigma trainer, this hands-on guide features: - Cutting-edge, Lean Six Sigma concepts integrated throughout - Completely revised material focused on project objectives - Updated and expanded problem-solving examples using Excel and Minitab - A streamlined format that puts proven practices at your fingertips The Six Sigma Handbook, Third Edition is the only comprehensive reference you need to make Six Sigma work for your company. The book explains how to organize for Six Sigma, how to use customer requirements to drive strategy and operations, how to carry out successful project management, and more. Learn all the management responsibilities and actions necessary for a successful deployment, as well as how to: - Dramatically improve products and processes using DMAIC and DMADV - Use Design for Six Sigma to create innovative products and processes - Incorporate lean, problem-solving, and statistical techniques within the Six Sigma methodology - Avoid common pitfalls during implementation Six Sigma has evolved with the changing global economy, and The Six Sigma Handbook, Third Edition is your key to ensuring that your company realizes significant gains in quality, productivity, and sales in today's business climate. pdf, 7,95 мБ Accelerated Project Management: How to Be the First to Market
Lewis J.P. et al. McGraw-Hill - 2008, 208 pages Speed-to-market is the most critical factor determining the success of new products. James Lewis and Louis Wong, one of today's most accomplished project management author teams, discuss often-overlooked principles that can make the difference in the never-ending race to be first and best. They give project managers, engineers, and top-level decision makers the needed tools and techniques to: - Establish a solid and well-grounded vision - Turn that vision into an actionable road map - Implement platforms to support new processes Project leaders at top companies from Hewlett Packard to Cisco have discovered that to increase product development speed they must create clear product roadmaps, involve manufacturing in the process from square one, and eliminate rework through stringent quality standards and double-checks. Accelerated Project Management will show you how to adopt and improve upon these techniques in your organization, and dramatically increase project speed without sacrificing end-product quality in today's high-stakes new product development race. pdf, 4,48 мБ Project Management: 24 Steps to Help You Master Any Project (Mighty Managers Series)
Heerkens G. McGraw-Hill - 2007, 128 pages Project Management gives you proven guidance in both the science and art of becoming an effective project manager, from coordinating and documenting the work to leading people to developing (and trusting!) your own judgment. Filled with action steps, this practical guide helps you get comfortable with the tools of project planning as well as cultivate smooth working relationships with people inside and outside your organization in order to achieve your goals. pdf, 1,14 мБ
Сказка про Любовь В одном лесу жила была любовь. А был тот лес сказочный. И где она ни появлялась, все: цветы, деревья, птицы и звери - все преображались, начинали любить друг друга, расцветать и радоваться жизни.
|
В избранное | ||