Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay

Подготовка к GRE

  Все выпуски  

Подготовка к GRE


Информационный Канал Subscribe.Ru

Выпуск 32

September 20, 2003

Доброго времени суток!

---------------------------------------------------------------------------

Our Problems… :)

---------------------------------------------------------------------------

Дорогие друзья,

Спасибо за добрые пожелания и теплые слова, которые вы мне присылаете – они мне действительно очень помогают. И, кстати, помогают рассылке выжить. И хочу процитировать одно письмо, которое навело меня на интересную мысль, которую предлагаю на обсуждение. Но сначала само письмо:

ПИСЬМО 1: Здравствуйте Рута! С огорчением узнал, что Ваша рассылка претерпевает такие трудности, и я очень надеюсь, что Вы выживете в "борьбе" со временем. Если желаете, то я могу предложить свою СКРОМНУЮ помощь.

Ну а цель моего письма следующая: меня интересует эссе. А точнее, правило написания оного, ну или к.-н. рекомендации. Поскольку эта проблема стоит передо мной на протяжении года, а толком ничего не удалось найти. Помогите пожалуйста, буду очень признателен. С уважением, Александр.

ОТВЕТ: Уважаемый Александр, по первой части – это очень хорошая идея – сделать рассылку коллективным творчеством. Поскольку самая заброшенная ныне часть – это словарная, то предлагаю желающим принять участие. У каждого из вас, дорогие читатели, может найтись в запасе несколько слов и ассоциаций для быстрого запоминания. Список наиболее часто встречающихся слов TOEFL я уже приводила, остаток списка для GRE привожу сейчас:

* * *

Остатки GRE-hit-parade

Whimsical welter wary warranted vituperative viscous viable verbose veracious truculence transgression tractable torpor tirade tangential tacit supposition supersede substantiate subside subpoena strut striated stolid stipulate stint stigma sporadic spectrum specious soporific solicitous skeptic shard secrete savor saturate satiate sanction salubrious sage reverent resolve resolution rescind repudiate reprobate reproach relegate refute refractory recondite recluse recant recalcitrant rarefied quiescent quibble qualified pungent proscribe propriety propitiate propensity proliferate prohibitive profound problematic probity pristine presumptuous precursor precarious preamble pragmatic porous plummet plethora platitude plasticity piety phlegmatic pervasive permeable perfunctory perfidious perennial penury penchant pedantic paucity pathological partisan paragon ostentatious opprobrium onerous occlude obviate obsequious obdurate neophyte negate mundane morose mollify misanthrope meticulous metamorphosis mendacious malleable malingerer magnanimity log levity levee laud latent lassitude laconic itinerary irresolute irascible invective inured inundate intransigence intractable insularity insipid insinuate insensible innocuous inherent indolent indigence indeterminate incorporate inert inconsequential incongruity inadvertently inchoate implode implicit impassive impede immutable impair idolatry iconoclastic hyperbole harangue grandiloquent gouge goad gainsay futile forestall flout fledgling flag felicitous fallacious fatuous fawning facilitate facetious extrapolation exigency exculpate exacerbate euphemism equanimity ephemeral enhance endanger emulate empirical embellish elicit elegy effrontery eclectic ebullient dormant document divest distill distend dissonance dissolution disseminate dissemble disparage dismiss disjointed disinterested disingenuous disparate discrete discrepancy discredit discordant discerning digression deterrent denigrate delineate default daunt craven.

* * *

Каждый желающий может взять любое слово, покопаться в словарях, написать к нему объяснение по-английски и по-русски, а также несколько примеров использования этого слова. И, конечно, свои ассоциации. Фантазия не ограничивается ничем, кроме правил приличия и грамматики.

А если бы какой-нибудь сайт мог бы взять "под крыло" эту работу, ее координацию, да и рассылку тоже, то было бы в десять раз полезнее. У меня нет возможности создавать и поддерживать сайт, но есть возможность иногда написать что-либо, могущее быть полезным для многих талантливых молодых и немолодых соотечественников (имеется в виду все огромное пространство, где живут хорошие люди самых разных национальностей, говорящие на русском языке, и которые хотят побывать в других странах, где тоже живут хорошие люди, говорящие по-английски. Так что я ищу КООРДИНАТОРА, у которого есть время, желание разбирать возможную будущую корреспонденцию, готовить в рассылку и/или ставить на сайт.

* * *

ПИСЬМО 2. Добрый день, Рута. С чего начать при использовании электронного теста GRE? Я скачал, по Вашему совету, но совсем не понятно, что же он дает? Это полный аналог? Тесты такие же как и на экзамене? Есть ли где грамматика не в вопросах (т.е. с подсказкой)? Проблема в том, что нужны тесты, по которым будешь сдавать, и вообще в каких странах GRE, идет ли он в Канаде?

У меня есть старый тест TOEFL, который уже не годится для сдачи(1993), но как аналог, возможно кто-то его захочет посмотреть. Если найдутся желающие, я выложу на свой сайт. С уважением Виктор Владимирович Шабалин.

ОТВЕТ: Уважаемый Виктор Владимирович. Сначала о последней части вашего письма – желающие посмотреть и проработать тест, я уверена, обязательно найдутся. И если не секрет, что за сайт, и не может ли он послужить для этой цели?

По первой части вопроса - я не помню сам процесс загрузки в точности. Я просто запустила инсталляцию по инструкциям, потом запустила тест. Он сразу изменил настройки экрана в точности на то, что я видела на TOEFL-экзамене, только уже с иным содержанием. Просто сам GRE очень другой тест. И я надеюсь (поскольку он лежит на официальном сайте GRE), что это полный аналог реального теста. Он начинается с двух эссе, но в этом "домашнем варианте" их можно просто пропустить и перейти к дальнейшему. Там будут две главные части - словарная и математическая. Грамматики как таковой нет и близко – только все варианты словесных загадок, о который я упоминала в самых первых выпусках рассылки. Следом математика, а пройдя все вы получаете сразу свои "очки" - то есть примерно знаете свой уровень. Затем вы сможете там найти меню со всеми "вербал" и математическими задачками отдельно – это важно для тех, кто готовится к этому тесту. Для тех же, кто хочет сдавать TOEFL, просто будет полезно изучить окружение, работу мыши и клавиатуры и т.п., чтобы не тратить на это время на экзамене.

По поводу Канады ничего не могу сказать – вам для этого надо просто написать письмо в один из канадских вузов спросить их. GRE – насколько я знаю, экзамен для американских и других студентов, которые отучились свои первые курсы и хотят зачислиться в Graduate. Экзамен проводится во всех странах для поступления на Grad department.

-----------------------------------------------------------------------

Теперь об ЭССЕ. Примеры эссе и полезные – ОЧЕНЬ ПОЛЕЗНЫЕ – советы по подготовке к экзамену:

http://www.testmagic.com/test/ViewDtlEssay.asp?StudentID=5427&TopicID=69

Не буду комментировать, просто прочитайте все уроки с первого до последнего – вы получите много полезной информации, в том числе и про написание эссе и об экзамене вообще.

Далее - какие-то примеры я нашла здесь, но не читала – потому не могу сказать, насколько они хороши. Мне эти сочинения показались на первый взгляд слишком длинными, потому трудно представить, кто кроме гениев способен настрочить в течение 25-30 минут такое сочинение. Однако почитать всегда полезно, тем более, что дается с переводом.

http://www.begin.ru/db/b2/867E405A48B91ACDC3256AE2004F65CD/doc.html

Самая интересная работа всегда будет на американских сайтах. Так – мой любимый TestMagic (я ему наверное уже счет могу выставить за рекламу :) – останавливает только то, что этот сайт сам бесплатный, за что я его люблю). Это страничка, посвященная эссе. Здесь можно найти то, что присылают на сайт студенты из многих стран – с комментариями, оценками и исправлениями преподавателя-профессионала и американца. В частности, здесь лежат эссе, оцененные им на пять и выше.

http://www.testmagic.com/test/ViewTopicsOfEssays6.asp

Для тех, у кого трудности с прогулками по интернету – кто может получать информацию только в виде электронной почты, привожу два примера. Обратите внимание на формат – небольшое по объему сочинение, короткие абзацы. Обязателен пробел в одну строку между абзацами и желательно делать красную строку в пять пробелов (это правило). И пользуясь правилами замечательного наставления Dr. Mark D. Hill, которое приведу в конце рассылки – держите тех, кому пишете, немножко за глупых. Сначала расскажите, о чем будете рассказывать (абзац), потом расскажите суть (два-три абзаца – сколько успеете), а затем расскажите, о чем вы им рассказывали (еще один абзац, но другими словами, чем во введении).

Итак, Topic 41: Some people think that human needs for farmland, housing, and industry are more important than saving land for endangered animals. Do you agree or disagree with this point of view? Why or why not? Use specific reasons and examples to support your answer.

http://www.testmagic.com/test/ViewDtlEssay.asp?StudentID=2395&TopicID=41

Комментарий преподавателя: Nice formatting of the essay! Very easy to read!! ^_^

Scores: 5.5

И само эссе, ИСПРАВЛЕННОЕ преподавателем.

Some people think that human needs for farmland, housing, and industry are more important than saving land for endangered animals. I disagree with this point of view for several reasons, which I will detail in this essay.

There are two reasons that support this view. The first reason is that all the creatures on the face of the earth have the same right to exist, be it a four-legged animal or a human, both have the same right--just because humans have more so-called intelligence than do animals doesn't necessarily mean that they are naturally entitled to use any land as they wish.

The second reason is that for the existence of humans on earth, the existence of other creatures is essential. I say this because the presence of all the animals is essential to maintain natural order. We have seen the consequences of upsetting this balance in many environmental problems such as global warming.

Furthermore, animals are a necessary part of our lives on Earth. For example, consider the food chain of the rat, snake, and eagle. We know that certain types of eagles are endangered species. If the eagle is hunted to the point where it becomes non existent, then the food chain will be broken. As a result of this, the number of snakes will increase. This will result in greater environmental problems and could harm the lives of humans.

If the endangered animals are not protected the existence of humans will be in danger. Our history has shown that if we continue to exploit our resources, particularly by destroying the land and therefore the natural habitat of plants and animals, we will ultimately harm ourselves. Therefore, I believe it is vital for people to preserve land in its natural state.

ДРУГОЕ ЭССЕ со странички:

http://www.testmagic.com/test/ViewDtlEssay.asp?StudentID=5427&TopicID=69

Topic 69. If you could study a subject that you have never had the opportunity to study, what would you choose? Explain your choice, using specific reasons and details

Comment: BEAUTIFUL

Scores: 6 (это высшая оценка)

Almost everyone of us come at some point of our lives comes to the realization that we might have missed something on the way and we want to go back for a moment and take that thing before we continue. Many times this is expressed via the unexpected desire to study something we might have had the chance, but we before we never took it. For me such thing is astronomy. It appeals to me in so many ways, the mystery that accompanies the science of the universe has always attracted me in some magic way but I never took my chance. Now, if I am given such, I will not hesitate much before I take and below are some of my reasons for doing so.

Astronomy is the science that tries to give us a more profound knowledge about the Universe - the unimaginably big world that we are just a tiny part of. It give us a better look at worlds that we've never imagined exist and within the whole picture it tries to explain our own existence the way it is. Everyone of us has looked at the starry sky at night and at least a brief thought has come through out head of what's there, what are all this flickering lights and is somebody waiting for us millions of lights years away. Thoughts like this have always made us feel a little bit better in our existence, a little bit less lonely in our universe and science like Astronomy is that one that prove our hopes true, to make the dreams reality.

On the other hand, Astronomy helps us understand better who we are, where do we come from, what is our place in the big picture and how do we function as an entity within it. Let's take for example the studies on the structure of the matter in the universe. Astronomers have proven the existence of substances that we considered unthinkable before and the knowledge they get from this inventions helps is go beyond the visible part in our own world, find the secrets of the matter that are hidden deeply in its existence on earth. We shouldn't also forget the recent discoveries regarding the Big Bang, considered the creation point of the Universe the way we know it today, and the help they provide us on understanding our origin as living beings. It helps us understand where are we heading for.

Taking all of the above mentioned, I can easily conclude that Astronomy for me is a way to broaden my mind, a way to look beyond the visible part of the world I live in, a feeling of belonging somewhere in the whole picture of the universe and, most of all, astronomy the knowledge that provides me with the confidence and hope that living beings on Earth are not alone in their existence.

* * *

На сегодня закончу – и простите меня все, кому еще не ответила. Я только приведу обещанный комментарий с персональной странички одного американского преподавателя – и думаю, вы получите удовольствие, заглянув на эту ОФИЦИАЛЬНУЮ страничку, лежащую на ОФИЦИАЛЬНОМ сайте университета.

---------------------------------------------------------------------------

Oral Presentation Advice

Mark D. Hill

http://www.cs.wisc.edu/~markhill/

Computer Sciences Department

University of Wisconsin-Madison

April 1992; Revised January 1997

Things to Think About

1. Oral Communication is different from written communication

Listeners have one chance to hear your talk and can't "re-read" when they get confused. In many situations, they have or will hear several talks on the same day. Being clear is particularly important if the audience can't ask questions during the talk. There are two well-know ways to communicate your points effectively. The first is to K.I.S.S. (keep it simple stupid). Focus on getting one to three key points across. Think about how much you remember from a talk last week. Second, repeat key insights: tell them what you're going to tell them (Forecast), tell them, and tell them what you told them (Summary).

2. Think about your audience

Most audiences should be addressed in layers: some are experts in your sub-area, some are experts in the general area, and others know little or nothing. Who is most important to you? Can you still leave others with something? For example, pitch the body to experts, but make the forecast and summary accessible to all.

3. Think about your rhetorical goals

For conference talks, for example, I recommend two rhetorical goals: leave your audience with a clear picture of the gist of your contribution, and make them want to read your paper. Your presentation should not replace your paper, but rather whet the audience appetite for it. Thus, it is commonly useful to allude to information in the paper that can't be covered adequately in the presentation. Below I consider goals for academic interview talks and class presentations.

4. Practice in public

It is hard distilling work down to 20 or 30 minutes.

5. Prepare

See David Patterson's How to Give a Bad Talk

A Generic Conference Talk Outline

This conference talk outline is a starting point, not a rigid template. Most good speakers average two minutes per slide (not counting title and outline slides), and thus use about a dozen slides for a twenty minute presentation.

∙ Title/author/affiliation (1 slide)

∙ Forecast (1 slide)

Give gist of problem attacked and insight found (What is the one idea you want people to leave with? This is the "abstract" of an oral presentation.)

∙ Outline (1 slide)

Give talk structure. Some speakers prefer to put this at the bottom of their title slide. (Audiences like predictability.)

∙ Background

o Motivation and Problem Statement (1-2 slides)

(Why should anyone care? Most researchers overestimate how much the audience knows about the problem they are attacking.)

o Related Work (0-1 slides)

Cover superficially or omit; refer people to your paper.

o Methods (1 slide)

Cover quickly in short talks; refer people to your paper.

∙ Results (4-6 slides)

Present key results and key insights. This is main body of the talk. Its internal structure varies greatly as a function of the researcher's contribution. (Do not superficially cover all results; cover key result well. Do not just present numbers; interpret them to give insights. Do not put up large tables of numbers.)

∙ Summary (1 slide)

∙ Future Work (0-1 slides)

Optionally give problems this research opens up.

∙ Backup Slides (0-3 slides)

Optionally have a few slides ready (not counted in your talk total) to answer expected questions. (Likely question areas: ideas glossed over, shortcomings of methods or results, and future work.)

Academic Interview Talks

The rhetorical goal for any interview talk is very different than a conference talk. The goal of a conference talk is to get people interested in your paper and your work. The goal of an interview talk is to get a job, for which interest in your work is one part.

There are two key audiences for an academic interview talk, and you have to reach both. One is the people in your sub-area, who you must impress with the depth of your contribution. The other is the rest of the department, who you must get to understand your problem, why it is important, and a hand-wave at what you did. Both audiences will evaluate how well you speak as an approximation of how well you can teach.

An algorithm:

∙ Take a 20-minute conference talk.

∙ Expand the 5 minute introduction to 20 minutes to drive home the problem, why it's important, and the gist of what you've done.

∙ Do the rest of the conference talk, minus the summary and future work.

∙ Add 10 minutes of deeper stuff from your thesis (to show your depth). It is okay lose people outside of your sub-area (as long as you get them back in the next bullet).

∙ Do the summary and future work from the conference talk in a manner accessible to all.

∙ Add 10 ten minutes to survey all the other stuff you have done (to show your breadth).

∙ Save 5 minutes for questions (to show that you are organized).

Other Talks

Other talks should be prepared using the same principles of considering audience and rhetorical purpose. A presentation on a project in a graduate class, for example, seeks to reach the professor first and fellow students second. Its purpose is to get a good grade by impressing people that a quality project was done. Thus, methods should be described in must more detail than for a conference talk.

Acknowledgments

Thanks to Jim Goodman, Jim Larus, and David Patterson for their useful comments. The current on-line version of this document appears at URL

http://www.cs.wisc.edu/~markhill/conference-talk.html

How to Give a Bad Talk

David A. Patterson

Computer Science Division

University of California-Berkeley

Circa 1983

Ten commandments (with annotations gleaned from Patterson's talk by Mark D. Hill):

I. Thou shalt not be neat

Why waste research time preparing slides? Ignore spelling, grammar and legibility. Who cares what 50 people think?

II. Thou shalt not waste space

Transparencies are expensive. If you can save five slides in each of four talks per year, you save $7.00/year!

III. Thou shalt not covet brevity

Do you want to continue the stereotype that engineers can't write? Always use complete sentences, never just key words. If possible, use whole paragraphs and read every word.

IV. Thou shalt cover thy naked slides

You need the suspense! Overlays are too flashy.

V. Thou shalt not write large

Be humble -- use a small font. Important people sit in front. Who cares about the riff-raff?

VI. Thou shalt not use color

Flagrant use of color indicates uncareful research. It's also unfair to emphasize some words over others.

VII. Thou shalt not illustrate

Confucius says A picture = 10K words,'' but Dijkstra says Pictures are for weak minds.'' Who are you going to believe? Wisdom from the ages or the person who first counted goto's?

VIII. Thou shalt not make eye contact

You should avert eyes to show respect. Blocking screen can also add mystery.

IX. Thou shalt not skip slides in a long talk

You prepared the slides; people came for your whole talk; so just talk faster. Skip your summary and conclusions if necessary.

X. Thou shalt not practice

Why waste research time practicing a talk? It could take several hours out of your two years of research. How can you appear spontaneous if you practice? If you do practice, argue with any suggestions you get and make sure your talk is longer than the time you have to present it.

Commandment X is most important. Even if you break the other nine, this one can save you.

-----------------------------------------------------

Всего доброго!

Рута

ruth09@yandex.ru

Информацию, помещенную в рассылке, использовать в коммерческих целях не разрешается.



http://subscribe.ru/
E-mail: ask@subscribe.ru
Отписаться
Убрать рекламу

В избранное