Вопрос № 36605: Здравствуйте!
Помогите разобраться: что это за правило "4 Ps" в экономике, точнее в маркетинге?
Можно по-английски.
Спасибо!...
Вопрос № 36.605
Здравствуйте!
Помогите разобраться: что это за правило "4 Ps" в экономике, точнее в маркетинге?
Можно по-английски.
Спасибо!
Отправлен: 02.03.2006, 23:04
Вопрос задал: Viteek (статус: Посетитель)
Всего ответов: 3 Мини-форум вопроса >>> (сообщений: 0)
Отвечает: Sel
Здравствуйте, Viteek!
Сегодня принято считать, что маркетинговый комплекс состоит из четырех основных элементов: товар (product), цена (price), продвижение (promotion) и размещение (place). Просто говоря: компания должна четко знать, что она продает, по какой цене продаети кому продает, как добивается подъема продаж и где его размещает.
В трех словах трудно рассказать... А вот почитать об этом можно, например, тут. Коротко, но доступно.
Если возникнут вопросы - обращайтесь, уточню, что будет нужно.
Удачи.
--------- There is always room for improvement.
Ответ отправила: Sel (статус: *Мастер-Эксперт)
Отправлен: 03.03.2006, 00:28 Оценка за ответ: 5 Комментарий оценки: Спасибо, огромное!
Отвечает: Irinka
Здравствуйте, Viteek!
Правило 4P это аббревиатура от слов PRODUCT PROMOTION PRICE PLACE. Ниже приведено полное описание:
PRODUCT
The business has to produce a product that people want to buy. They have to decide which ‘market segment’ they are aiming at – age, income, geographical location etc. They then have to differentiate their product so that it is slightly different from what is on offer at present so that people can be persuaded to ‘give them a try’.
PROMOTION
Customers have to be made aware of the product. The two main considerations are target market and cost. A new business will not be able to afford to advertise on national television, for instance and would not wish to because its market will be local to start with. Leaflets, billboards, advertisements in local newspapers, Yellow Pages and ‘word of mouth’ would be more appropriate.
PRICE
The price must be high enough to cover costs and make a profit but low enough to attract customers. There are a number of possible pricing strategies. The most commonly used are:
* PENETRATION PRICING – charging a low price, possibly not quite covering costs, to gain a position in the market. This is quite popular with new businesses trying to get a ‘toehold’.
* CREAMING – the opposite to penetration pricing, this involves charging a deliberately high price to persuade people that the product is of high quality. Luxury car makers often use this strategy
* COST PLUS PRICING – this is the most common form of pricing. Costs are totalled and a margin is added on for profit to make the total price.
PLACE
The business must have a location that it can afford, and that is convenient and suitable for customers and any supplier.
Удачи!
--------- Translate untranslatable
Ответ отправила: Irinka (статус: 2-ой класс)
Отправлен: 03.03.2006, 00:33 Оценка за ответ: 5
«4 Ps» or «the four Ps» are parts (or elements) of marketing mix (формула маркетинга). They are: product, place, promotion and price, i.e. providing the customer with the right PRODUCT at the right PRICE, presented in the most attractive way (PROMOTION) and available in the easiest way (PLACE).
А теперь объяснение по-русски (на всякий случай):
«4 П» - это элементы формулы маркетинга (по-другому, маркетинговый комплекс) – товар, размещение, реклама (продвижение товара) и цена. (конечно, по-русски эти слова начинаются далеко не с буквы «п», но с этим ничего не поделаешь). Т.е. производитель должен предложить покупателю нужный товар, по нужной цене, самым наилучшим образом и в нужном месте.
Надеюсь, я смогла прояснить ситуацию.
С уважением, Виктория.
Приложение:
Ответ отправила: Гаврилова Виктория (статус: 5-ый класс)
Отправлен: 03.03.2006, 09:44 Оценка за ответ: 5 Комментарий оценки: Спасибо! Очень понравилось то, что сразу на двух языках объяснили!