Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay

Хомаранизм (учение Заменгофа)

  Все выпуски  

Хомаранизм (учение Заменгофа)


Служба Рассылок Subscribe.Ru проекта Citycat.Ru

PURE PRIVATAJ PENSOJ


Novjara suplemento al "Homaranismo" (01.01.2001)

  • Не надо бороться с чужими вероучениями, это вернет нас к временам
    религиозных войн. Нужно бороться с нетерпимостью в каждой "секте".
    Когда все поймут это, тогда все религии смогут мирно сосуществовать,
    сотрудничать, развиваться и в конце концов, возможно, объединятся в одну
    гуманную общечеловеческую религию, которую Л.Заменгоф предложил назвать
    Хомаранизмом.
  • Если Бог есть Добро, то может ли Он любить Зло?
    Очевидно, любить Зло - то же, что ненавидеть Добро, и наоборот: ненавидеть
    Зло - значит любить Добро. Ami Bonon = malami Malbonon, ami Malbonon =
    malami Bonon.
  • Попытка подружиться со Злом ни к чему хорошему не приводит.
  • Жизнь в идейном вакууме приводит к разложению общества. Вера, энтузиазм -
    это то, что делает человека настоящим Человеком, иначе это просто двуногое
    существо.
  • Если православие очистить от догм, а в коммунистическую идеологию внести
    духовность, они сольются в единое учение, отвечающее запросам русского
    народа.
  • Упомянутое учение по существу и является внутренней идеей эсперанто.
    Духовность и братство - лежат в основе идей Заменгофа.
  • Если мы согласимся на английский язык как международный, мы будем безродными
    космополитами. Если мы будем настаивать на русском как международном, мы
    будем националистами. Значит, остается только эсперанто.
  • Mi ne subtenas, kiam oni reklamas Esperanton kiel "ekzotikan" au "plej
    neordinaran" lingvon. Esperanto estas multe pli natura, ol ekzemple Volapuk
    au Lojban. Ghi ne estas ia kuriozajho, sed tre serioza afero. Bedaurinde,
    tre ofte en gazetaro pri Esperanto skribas nekompetentaj jhurnalistoj, kaj
    rezultas senutilaj au ech malutilaj artikoloj.
  • Ni povas dividi chiujn homojn (krom kontrauuloj) je tiuj, kiuj:
    a) scias nenion pri Esperanto
    b) scias pri ghia ekzisto
    c) scias kaj aprobas
    d) aprobas kaj ech iam lernetis
    e) posedas kaj uzas
    f) uzas kaj disvastigas
    Kompreneble, tiuj lastaj estas plej valoraj por Esperanto. Ni devas strebi,
    ke (a) ighu (b), (b) ighu (c), ktp.
  • Даже если бы "доктор Эсперанто" не создал свой язык, а ограничился
    идеологией хомаранизма, одно это уже поставило бы его в ряд величайших
    мыслителей всех времен.
  • Большинство первых эсперантистов были не просто коллегами по языку
    (samlingvanoj), но и единомышленниками (samideanoj), разделяя
    гуманистические идеалы "Majstro" (Учителя). Только этим и объясняется
    успешное распространение эсперанто в первые десятилетия существования языка.
  • Ni faras fatalan eraron, kiam ni penadas disvastigi Esperanton, instruante
    ghin kiel nuran lingvon. Vi chiuj scias, ke multaj homoj volonte alighas al
    E-rondetoj, char ilin allogas la belega, ghusta ideo pri tutmonda artefarita
    lingvo. La novuloj subtenas tiun ideon kaj deziras ighi veraj esperantistoj,
    batalantoj por tiu ideo. Kaj kion ni faras? Ni kruele detruas ilian noblan
    idealismon, devigante ilin lerni la lingvon. Ni nepre deziras fari el ili
    E-parolantojn, neglektante la ideon. Nature, ke plimulto rapide senrevighas
    kaj foriras. Tiujn malmultajn, kiuj restas, ni ofte okupigas per infanecaj
    ludoj k.s. amuzoj. Tio povas kontentigi nur tre malmultajn. Chu vi vidis
    sciencistojn kaj aliajn seriozajn, gravajn, valorajn homojn en nuntempaj
    E-kluboj? Certe, ili tie forestas, char ili ne volas senutile perdi tempon.
  • Se ni konsideros kaj prezentos Esperanton kiel ideon, kiel idealisman
    revolucian projekton unuigi la homaron, sed ne kiel nepre kaj tuj lernendan
    studobjekton, ni povos kolekti amasojn da entuziastoj. Iom post iom
    konatighante kun E-kulturo, historio, literaturo, multaj el ili poste - kiam
    ili mem tion deziros - ellernos nian lingvon. Tiu proceso devas esti natura
    kaj nepre libervola.
  • Multegaj homoj povus subteni Esperanton kaj partopreni niajn kongresojn. Kio
    malhelpas tion? Nur nia lingva ekstremismo, nia memizolemo. Nur tre
    malmultaj pretas lerni la lingvon, plimultego pretas nur morale subteni
    ghin, sed ech tio tute sufichus por mirakle shanghi publikan opinion pri
    Esperanto.
  • Bedaurinde, trovighas multe da lacaj esperantianoj, kiuj ne kredas, ke
    Esperanto iam povos ighi io pli ol hobio. Paradokse, ke malgrau sia
    skeptikismo pri estonteco de Esperanto, ili postulas ke oni parolu en kluboj
    nur Esperante.
  • Эсперантизм предполагает не отрицание национальных культур, в том числе
    религий, а их мирное сосуществование и взаимообогащающий синтез. Не
    отрицание наций, а их соединение на более высоком, общечеловеческом уровне.
  • Говорят "утопия", подразумевая нечто плохое. Международный язык - "утопия",
    Всемирное Братство - "утопия". Все самые лучшие мечты человечества можно
    назвать утопией только на том основании, что они еще не реализованы.
  • Настоящий эсперантист - это тот, кто верит в конечную победу эсперанто. Есть
    немало эсперантистов, которые используют эсперанто для своих личных
    удовольствий, но не верят в то, что эсперанто станет когда-либо
    международным языком. Такие "единомышленники" не только не помогают
    движению, но, наоборот, мешают, являются как бы ложкой дегтя в бочке меда.
  • Kie estas limo inter entuziasmo kaj fanatikismo? Entuziasmo estas kredo pri
    iu nobla, progresiva ideo. Fanatikismo estas kredo pri iuj dogmoj. Do, oni
    ne rajtas nomi esperantiston-entuziaston: fanatikulo.
  • Пропагандируя международный язык, нужно иметь в виду прежде всего людей
    образованных, а главное - романтических, увлекающихся, тех, кто неравнодушен
    к большой политике, глобальным проблемам, кто хотел бы внести свой вклад в
    дело мира. Неправильно распространять язык среди всех подряд.
  • Хомаранизм не исключает, а, напротив, предполагает патриотизм. Как любовь к
    своей семье не мешает любви к своей стране, так же и любовь к своей стране
    не мешает любить человечество. А если выразиться еще точнее, то - тот, кто
    еще не научился любить своих близких, тот по сути не способен любить и
    Родину. А чье сердце не созрело для любви к своей Родине, к своему народу и
    его культуре, тот, очевидно, не способен и любить все человечество.
  • Великие Учителя всегда подчеркивают необходимость любить свою страну, и
    особенно призывают любить Россию - будущий духовный лидер мира. Поэтому
    российское эсперанто-движение должно быть не движением безродных
    космополитов, а движением патриотов-интернационалистов.
  • Изменить свою языковую ориентацию - значит практически сменить свою
    национальность. Только безродные космополиты готовы на такую радикальную
    перемену. Поэтому неправильна традиция проводить все мероприятия
    эсперантистов внутри своей страны на языке эсперанто. Эсперанто должен быть
    мостом к другим народам, а не стеной, отгораживающей от своего собственного
    народа.
  • Эсперанто-движение не должно быть направлено на самообслуживание, когда весь
    смысл, все содержание работы сводятся лишь к развлечениям и прочим
    мероприятиям, предназначенным для самих эсперантистов.
  • Mi persone opinias, ke perfekta gvidanto de Rusia E-movado ankorau ne
    esperantistighis. Li ankorau ne trovis Esperanton. Eble, ni povos trovi lin
    pere de la Reto?
  • Совершенно не случайно эсперанто появился именно в Российской Империи, и
    огромное большинство первых эсперантистов были россияне. Именно из России
    исходят самые великие, объединяющие Идеи.
  • Английский язык - это язык для всех на все случаи жизни. Английский язык -
    повседневный язык настоящего времени. Эсперанто - это язык не для всех, а
    только для хомаранистов. Это язык будущего, на котором говорят романтики,
    мечтающие о мире без войн и вражды.
  • Английский язык - предтеча эсперанто. Он завоевывает мир, чтобы потом
    передать свое место эсперанто.
  • Ekzistas opinio, ke E-movado devas strebi chefe nur perfektigi sian
    kulturon, sed ne strebi al disvastigho. "Ni kresku kvalite, ne kvante"
    (M.Bronshtejn).
    Tio, certe, estas erara tezo. Izolita lingva komunumo putras, anstatau
    pliperfektighi. Kontraue, se Esperanto estos sukcese disvastigata, tiam
    kvanto neeviteble transiros en kvaliton - lau dialektika legho. Tial "ni
    kresku kvante, kaj tio kondukos al nova kvalito".
  • Что такое "агни"? "Агни" - это невидимый огонь, который горит в сердце
    человека. Человек с "агни" постоянно действует. Люди без "агни" пассивны, их
    надо постоянно тащить на аркане. Можно ли надеяться, что эсперантисты без
    "агни" когда-нибудь продвинут эсперанто? Нет, конечно. Они могут имитировать
    деятельность, играть в бюрократические игры, но реальных дел от них не
    дождешься.
  • Возможно, выход и спасение для эсперанто состоит в привлечении новичков.
    Новички часто ценнее, чем эсперантисты со стажем, потому что от первого
    знакомства с эсперанто они полны энтузиазма, а энтузиазм и есть "агни".
  • Ofte komencantoj estas pli saghaj homoj, ol spertaj esperantistoj. Ili povas
    kompreni chiujn problemojn de Esperanto. Jen kial necesas diskuti pri
    Esperanto en nacia lingvo.
  • Вероятно, народы рано или поздно сольются в один, но это будет в отдаленной
    перспективе, и этот процесс нельзя форсировать.
  • Заменгоф сформулировал "внутреннюю идею" эсперанто фразой "Поступай с
    другими так, как ты хотел бы, чтобы другие поступали с тобой". Это очень
    глубокая формула, которая подходит для каждого человека, и если бы она
    всегда осуществлялась, то на Земле действительно наступил бы рай, даже при
    сохранении всех языков и национальностей.
  • Пропаганда sennaciismo (безнационализма) вредит эсперанто-движению, создает
    превратное понятие об эсперанто как об орудии безродных космополитов,
    которые хотят обезличить, обескультурить человечество.
  • Проблема не в том, что существуют национальные культуры, а в том, что все
    остальные национальные культуры, кроме нашей родной, по незнанию языков
    кажутся нам чужими. Эсперанто предназначен для того, чтобы приблизить к
    каждому человеку культуры других народов, сделать их понятными и даже в
    какой-то мере родными.
  • Сейчас модно издеваться над понятием "советский человек", даже иногда с
    издевкой говорят: "совок". А ведь идея была правильная. "Советский
    человек" - это была реальность, это была формирующаяся сверхнациональность,
    к которой принадлежали и русские, и латыши, и молдаване, и якуты, и грузины,
    сохраняя при этом свою культуру и язык.
    К подобному двуязычию в мировом масштабе (эсперанто и свой родной язык)
    эсперантисты и должны стремиться. Должен сформироваться "хомаранский
    человек", который будет прекрасно понимать всех остальных людей и
    одновременно оставаться русским, французом, китайцем и т.д.
  • Kiam Zamenhof iniciatis sian lingvon, li havis neniujn faktojn kaj ciferojn
    por "fanfaroni". Tamen, li sukcesis krei movadon. Nunaj e-istoj fanfaronas
    pri "faktoj" kaj "ciferoj", sed kun malmulta rezultato.
  • Труд Заменгофа "Суть и будущность идеи международного языка" (опубликован в
    рассылке "Homaranismo", выпуски 10-20) должен стать настольной книгой
    каждого эсперантиста.
  • Эсперанто - это не хобби, не средство для приятного времяпровождения, а
    реформа, которая изменит весь мир.
  • Если рекламировать эсперанто как средство для удовольствий, то мы можем
    привлечь много недостойных людей,  глупых, эгоистичных и т.п. И если такие
    люди заполнят э-движение, что тогда будет? Дураки, изучив эсперанто, угробят
    движение.
  • Все практически сообщения нынешних эсперанто-активистов сводятся к одному:
    где будут встречи, куда можно поехать. Идейная сторона эсперанто их,
    кажется, не очень интересует. Но ведь общаться и путешествовать прекрасно
    можно и без эсперанто!
  • Sampensado povas esti bona (se ghi bazighas sur ghustaj ideoj) kaj ankau
    malbona (se ghi bazighas sur timo eldiri kontrauan opinion). Tia situacio
    kondukas al tio, ke plej stultaj ideoj ne renkontas kontraudirojn kaj
    enradikighas.
  • Multaj (preskau chiuj) timas disputojn kaj kverelojn kaj absolute ne emas
    insisti pri sia opinio. Preskau chiu homo estas facile vundebla kaj venkebla
    per psika atako. Tial plimulto preferas cedi kaj, vidante malghustajn agojn
    de la estraro, ne batalas sed simple foriras el la movado.
  • Если так называемые темные силы реально существуют, то было бы наивно
    думать, что они равнодушны к идее эсперанто, имеющей целью объединить
    человечество.
  • Темные силы делают все, чтобы эсперантисты забыли идеи Заменгофа. Поначалу
    просто клеветали и высмеивали его. Потом, когда увидели, что дело серьезно,
    состряпали безыдейный язык идо. Потом поспособствовали развязыванию Первой
    мировой войны (она началась в тот самый день, когда в Париже должен был
    начаться беспрецентно массовый универсальный конгресс), и т.д.
    Теперь их главная стратегия - развлекательность, безыдейность и
    потребительство, чтобы оттолкнуть от эсперанто всех думающих людей.
  • Неужели эсперантисты должны закрывать глаза на все, что происходит вокруг
    них? Дискриминация и притеснения по национальному признаку - это реальность
    во многих странах. Разве не долг эсперантистов бороться с этим?
  • Не коммунистическая, а именно капиталистическая мораль является "вывернутой
    наизнанку" и прямой противоположностью христианской морали.
  • En virtuala E-movado oni povas preskau senpage kaj momente kontakti kun
    homoj el plej malproksimaj landoj, t.e. praktike uzi Esperanton por tiu
    celo, por kiu ghi estis kreita. Ne estas sekreto, ke plimulto da homoj ne
    povas (kaj ech timas, en nia maltrankvila tempo) ien ajn veturi: pro laboro,
    pro familiaj cirkonstancoj, pro malricheco ktp. Virtuala esperantistado
    estas sola maniero por multaj partopreni E-vivon, tial ne endas subtaksi
    ghin. Iuj e-istoj en siaj retaj listoj reklamas nur "realan" E-movadon, dum
    iliaj abonantoj jam tuj povus partopreni E-movadon "virtualan". Fakte, plej
    bonaj renkontighoj estas tiuj, kie oni intershanghas ideojn. Sed tion oni
    povas perfekte fari per la Reto.
  • Ni konsideru ankau tiun gravan fakton, ke en "virtuala" E-movado fakte
    forestas problemo pri literaturo. Enretigita lernolibro estas uzebla por
    miloj da homoj. Ne necesas ion ajn presi kaj vendadi. Por retanoj estas
    legeblaj multaj E-periodajhoj de la mondo, krom tio ili ricevas ilin
    sammomente kun ties apero kaj tute senpage. Ne necesas pagi abonojn,
    membrokotizojn ktp.
  • "Virtuala" E-movado ne forpushos E-movadon "realan"; kontraue, ghi povas
    multe plifortigi kaj plibonigi ghin. Kiel pensado ne povas anstataui agadon,
    tiel ankau retumado ne anstatauos renkontighojn. Tiuj du movadoj -
    "virtuala" kaj "reala" - perfekte kompletigas unu alian. Povas esti, ke
    dank'al "virtuala" E-movado, ankau E-movado "reala" ighos pli vigla kaj pli
    sencohava.
  • Virtuala E-agado perfekte taugas por kunlaboro, kaj "reala" E-agado perfekte
    taugas por amikeco. Amikeco sen kunlaboro estas sensenca, sed kunlaboro sen
    amikeco estas enua.
  • Светлые идеи надо расширять. Если мы попросим умного христианина, умного
    эсперантиста, умного коммуниста и др. умных людей попросить представить, как
    они видят идеальное общество будущего, они нарисуют очень похожие картины.
  • Пока деньги правят людьми, никакое братство не возможно. Всегда будет война
    всех против всех. Пусть она (чаще всего) ведется в цивилизованных рамках,
    это не меняет дела. Правда, и в России сейчас установлен такой
    бесчеловечный, сатанинский порядок. Но разница в том, что русским это чуждо,
    и русский народ никогда не свыкнется с капитализмом и не примет его.
  • Нужно признать, что человечество с языковыми проблемами справляется
    более-менее успешно и без эсперанто. Эсперантист имеет гораздо больше
    языковых проблем и гораздо меньше возможностей, поскольку эсперанто мало
    распространен в мире.
  • Эсперанто ценен не тем, что разрушает языковые барьеры, а тем, что
    разрушает идейные барьеры между людьми, объединяет их как бы в одну семью,
    причем не только в международном масштабе, но и в рамках одной страны.
    Эсперанто имеет смысл изучать даже тому, кто вообще не собирается общаться с
    иностранцами. Потому что это не просто язык, но он содержит в себе идею
    человеколюбия и общины.
  • При "плохом" социализме люди "от безысходности" тысячами изучали эсперанто.
    При "хорошем" капитализме в России из сотен э-клубов осталось от силы 30, да
    и те влачат жалкое существование.
  • Реальность такова, что социализм, даже при всех его несовершенствах,
    утверждает ту же идею, которая содержится в эсперанто. Капитализм
    провозглашает полное разъединение людей, значит и для эсперанто не остается
    никакой основы.
  • Эсперантисты конца XIX - начала XX века с негодованием бы отнеслись к
    нынешнему чисто развлекательному э-движению. Каждый из них был
    писателем, журналистом, переводчиком, лингвистом, дипломатом,
    педагогом, лектором в одном лице. Они не занимались туризмом,
    а в основном головой работали.
  • Эсперанто специально рекламируется темными как хобби, только как средство
    развлекаться и удовлетворять меркантильные интересы. Такая пропаганда
    приводит в э-движение все новых и новых "потребителей", не желающих ни о чем
    думать. А чем больше потребителей, тем меньше настоящих подвижников, потому
    что подвижники с потребителями в одной компании быть не могут.
  • Chu E-parolantaj seksemuloj estas veraj esperantistoj?
    E-kongresoj estas kvazau preghejoj, kie kunvenas ne rusoj kun germanoj, ne
    italoj kun japanoj, kaj ne viroj kun virinoj, sed HOMOJ kun HOMOJ. Ili estu
    ekzemplo de tutmonda Frateco. Sed chu gefratoj seksumas inter si?
  • Mi supozas, ke pli au malpli frue chiuj europaj popoloj revenos al
    kristanisma moralo, kiu plejparte konformas kun postuloj de naturo.
  • Familioj restos eterne, char chiu infano bezonas patron kaj patrinon. Tio
    estas ne nur kristana, sed tuthomara normo. Muzulmana estas iom alia, ghi
    permesas al viro havi plurajn edzinojn. Tio signifas malegalecon inter viroj
    kaj virinoj. Tio devas forpasi.
  • Эсперанто был мировоззрением его инициатора и тысяч первых эсперантистов.
    Они не развлекались, они горели великой идеей, постоянно работали, терпели
    насмешки и преследования, и они создали тот фундамент великого Храма, на
    котором нынешние эсперантисты, вместо того чтобы продолжать строительство,
    устраивают дискотеки и пирушки.
  • Есть много молодых людей, которые способны воспринять эсперанто как
    мировоззрение. Это доказывается тем фактом, что многие кришнаиты и другие
    сектанты очень молоды. Не встретили они вовремя пропагандиста эсперанто, вот
    и пошли в секты, потому что жить без Идеи не могли. А можно было бы из них
    сделать таких же убежденных эсперантистов.
  • Когда эсперанто только был создан, эсперантисты старались переводить на него
    все самое ценное и важное, и сами писали, упрощенно говоря, в основном, на
    тему "Как нам обустроить мир". А потом, особенно после войны, валом пошла
    развлекательная литература...
  • Какие дни ценнее - будни или праздники? Конечно, рабочие будни. Только они
    создают базу для праздников. Праздники тоже нужны, как и удовольствия, но
    очень глупо жить "от праздника до праздника"! Также глупо жить "от конгресса
    до конгресса".
  • Interneto nun estas chefa magistralo por disvastigado kaj uzado de
    Esperanto. Ghenerale, interneton kaj "realan vivon" oni povas kompari kun
    animo kaj korpo. Interneto estas nia komuna animo, nia komuna cerbo. Se en
    nia komuna cerbo ne naskighas pensoj, do evidente ni ne povos produkti ion
    ajn valoran ankau en la fizika mondo. Komence estis Vorto, nur poste Ago.
  • Chu vere necesas organizi ian fizikan renkontighon, por diskonigi
    Esperanton? Per kio homo ekkonas ion? Per animo. Do, ni povas diskonigi nian
    lingvon sen kolekti korpojn en unu difinita loko. Ni povus kun multe pli
    granda efikeco diskonigi nian lingvon per Interneto!
    Tibetaj lamaoj tre miris, vidante kiel europanoj obstine volas surgrimpi
    Evereston. Por kio, - ili diris, - tiom da peno, ja eblas en unu momento
    atingi la pintajhon en sia astrala korpo?
    :)
  • Именно умственная работа есть суть эсперанто-движения. Интернет для
    эсперантистов - это сейчас главное поле деятельности, чтобы идеями братства
    очищать ноосферу общества.
  • За небольшое время можно было бы из нескольких десятков членов Российского
    эсперанто-союза сделать несколько десятков тысяч. Это вполне реально. Ведь
    было время, когда эсперанто-движение имело массовый характер. Тут могут
    возразить, что тогда была другая политическая ситуация, имела место
    государственная поддержка и т.д. Но главное-то в том, что тогда движением
    руководили очень талантливые и деятельные люди (Дрезен и другие), и
    стратегия была правильная. Сейчас обстоятельства для эсперанто вполне
    благоприятны, и в том, что эсперанто-движение не прогрессирует, виноваты
    только его руководители.
  • Реальная цифра для российского эсперанто-движения - это сто тысяч человек.
    Сто тысяч - это среднее геометрическое между сто (столько примерно активных
    эсперантистов сейчас имеется) и сто миллионов (все взрослое население).
  • Конкретно, с чего начать. Нужно, чтобы эсперантисты проводили свои
    мероприятия на национальном языке. Сейчас что получается: сотня
    эсперантистов тусуется на языке эсперанто, а сто миллионов ничего не знают о
    международном языке. Между ними непреодолимая стена непонимания. Ну кому из
    "посторонних" интересны мероприятия на незнакомом языке?
  • Если использовать только язык эсперанто, то что объединяет участников
    конгресса? Только общий язык. Получается действительно не слет
    единомышленников, а слет людей, принадлежащих как бы к одной "нации". Но
    общая национальность еще не делает людей братьями. И вообще такие чисто
    эсперантские слеты превращаются в вид игры. А ведь дело-то крайне серьезное
    и важное для всего человечества.
  • Практически, от многих людей, не знающих (пока) эсперанто, может быть
    гораздо больше пользы, чем от некоторых эсперантистов, отлично знающих язык.
  • В Российский Союз Эсперантистов нужно принимать всех желающих. И взносов не
    нужно. Основным источником кассы должны быть добровольные пожертвования..
    Самые богатые общественные организации и секты существуют только на
    добровольные взносы: Свидетели Иеговы, кришнаиты и т.п. Нужно распространять
    энтузиазм, зажигать сердца. А если человек стал энтузиастом, он уже ничего
    не пожалеет для любимого дела.
  • Эсперантисты - люди будущего в настоящем, и вести себя они должны
    как "гости из Будущего" - быть добрее, умнее окружащих и нести Свет миру.
    Тогда и многие другие потянутся к эсперанто-движению, чтобы отвлечься и
    найти отдушину от темной действительности.
  • Sen batalo ne eblas progresi. Chiu ago elvokas kontrauagon. Ne pensu, ke oni
    povas venki sen bataloj. Tial esperantistoj devas kuraghe disvastigadi sian
    lingvon, timante nenies atakojn.
  • Кто говорит, что эсперанто - это просто язык, тот открывает двери в
    Эсперанто-страну всему плохому, что есть в нашей современности.
  • Одна из целей хомаранизма - прекратить междуусобную борьбу между религиями,
    объявив их равноправными сектами единой общечеловеческой религии. Никому не
    придется менять своих убеждений. Главное - прекратить взаимные нападения,
    поскольку 90% энергии человечества уходит на борьбу внутри своего вида.
  • Все "горячие точки" на планете - от Косово до Индонезии - возникают там, где
    вопиюще нарушаются принципы хомаранизма - принципы равноправия языков
    и религий.
  • Homaranismo signifas politikan, nacian kaj religian toleremon.
    Sed oni ne devas esti toleremaj al netoleremo. Toleremo al netoleremo
    signifus solidarecon kun netoleremo. Netoleremo estas sadismo, toleremo al
    netoleremo estas mazohhismo. Netoleremo = -1, toleremo al netoleremo =
    +1x(-1) = -1. T.e. toleremo al netoleremo estas sama fiajho, kiel netoleremo
    mem.
  • Se ni ne rezistos al malbono, ghi superinundos la mondon.
  • У хомаранизма три главных аспекта: языковой, религиозный и политический.
    Эсперантисты - это люди, которые принимают языковой аспект (эсперантизм).
    Но этого мало для идейного единства.
  • Что лежит в основе национализма? Отсутствие сердечности.
    Naciismo estas nacia egoismo (Martinus).
  • Национализм - это национальный садизм, безродный космополитизм -
    национальный мазохизм.
  • Материальное благосостояние не может быть целью и единственным идеалом, как
    для отдельного человека, так и для народов и для человечества в целом.
  • Fiere ignori Interneton estas tute same kiel ignori skribon, kiam ghi jhus
    aperis kaj kiam homoj ankorau ne kutimis al ghi. Oni same povis argumenti:
    vera agado estas nur busha kaj cheesta, kaj skribado estas nur iluzio, kiu
    neniel helpas.
  • Chu E-movado estas neutrala? Tiu demando estas debatata eble jam 100 jarojn.
    En la tuta mondo okazas milito inter Bono kaj Malbono, Lumo kaj Mallumo.
    Movado, kiu pretendas je progresiveco, ne povas esti neutrala fronte al tiu
    milito. Se ghi proklamas sian neutralecon, ghi tuj ighas ne interesa por
    chiuj. Malbonuloj chesigas siajn atakojn kontrau ghi, char ghi ne plu estas
    danghera por ili. Kaj bonuloj, siavice, chesigas subteni ghin, char ghi
    neniel helpas al ghi. Kaj tiu movado jam neniel kontribuas al progreso. Ghi
    jam estas ne movado, sed starado sur unu loko, ekzistanta ne por la homaro,
    sed ekskluzive por si mem.
  • Эсперанто живет в трех мирах - ментальном, астральном и физическом. На
    физическом плане это развлечения и поездки. На астральном плане -
    грамматика, литература, переписка; на ментальном - идеи духовности и
    братства. Каждый видит то, что ему ближе.
  • "Учение Заменгофа всесильно, потому что оно верно".  :)
  • Дурак думает про себя, что он умный. Когда он поймет, что он дурак, он уже
    полудурак. Умный знает про себя, что он умный. Если он не знает, что он
    умный, то он еще полуумный.
  • Есть 4 категории людей:
    1) спящие незнающие (они говорят, и это плохо)
    2) проснувшиеся незнающие (они молчат, и это хорошо)
    3) спящие знающие (они молчат, и это плохо)
    4) проснувшиеся знающие (они говорят, и это хорошо)
  • Знаменитая фраза "я знаю лишь то, что я ничего не знаю" не равнозначна фразе
    "я дурак". Это лишь констатация того, что объем знаний в мире бесконечен, а
    по отношению к бесконечности любое, даже очень большое число является нулем.
  • У темных в конспиративных целях нет собственной явной организации, но они
    вкраплены во все светлые партии и движения.
  • "Темные" бесконечно разнообразны по областям труда, но они очень солидарны
    между собой, когда надо что-то извратить, внести смуту и разрушение, ранить
    и морально уничтожить светлых деятелей.
  • Ортодоксальные церковники действуют по принципу "Кто не с нами, тот против
    нас", а правильно было бы: "Кто не против нас, тот с нами".
  • Отрицание всего духовного доказывает, что психика данного человека еще не
    развита и находится в зародышевом, диком состоянии.
  • Раньше господствовала духовность (православие), но не доставало общинности.
    Потом победила общинность (социализм), а духовность была отвергнута.
    Возможно, теперь пришло время для их синтеза.
  • Эсперанто мог бы быть очень сильным ходом в противодействии экспансии
    англоязычной масс-культуры. Немного денег вложить в эсперанто, наиздавать
    учебников, и все народы стали бы изучать эсперанто, а не английский.
  • С появлением Интернета введение простого нейтрального языка становится
    настоятельной необходимостью.
  • Кроме общего языка - эсперанто - людям необходимо найти и общий язык
    Культуры. Иначе все ссоры и вражда будут продолжаться на языке Заменгофа.
  • Приемы и методы темных как их отличительные признаки
    Ненависть, злоба, отсутствие любви как заботы о людях, об их духовном
    прогрессе. Все это может прикрываться сентиментальными неискренними
    нежностями, но ЗЛОБНАЯ НЕТЕРПИМОСТЬ К ДЕЯТЕЛЯМ СВЕТА - выдаст с головой.

    (Ольга Стукова)
  • Если "отличительные признаки темных - злобная нетерпимость к деятелям
    света", то отличительным признаком светлых, соответственно, будет
    терпимость. Правда не боится лжи, а ложь боится правды. Тьма не выносит
    Света, ибо само присутствие Света уничтожает тьму. Зато Свет с улыбкой
    говорит о тьме: "пусть будет".
  • Думаю, идеи Коммунизма неправильно связывать только с именами Маркса,
    Энгельса, Ленина. Они существовали за тысячи лет до Христа, их провозглашали
    все великие мудрецы. Скорее, я бы сказал, что Маркс и Энгельс извратили их,
    низвели до чистой экономики.
  • Se treege plisimpligi la aferon, do ni povas dividi chiujn homojn je kvar
    grandaj kategorioj:
    1) Egoistoj. Tio estas homoj, kiuj zorgas nur pri si mem. Pri ili ne valoras
    multe paroli.
    2) Familianoj. Tio estas pli supra kategorio. Familiano zorgas ne nur pri
    si, sed ankau pri siaj familianoj. Sed se chio, kio trovighas ekster lia
    hejmo, ne interesas lin, tiam oni nomas tiun familianon - filistro.
    3) Patriotoj. Tio estas ankorau pli supra kategorio. Patrioto amas sian
    landon kaj popolon same, kiel familiano - sian familion. Sed se li samtempe
    malestimas au malamas aliajn popolojn, do oni nomas lin naciisto.
    4) Homaranoj - supera kategorio. Tio estas homoj, kiuj ekkonsciis sin parto
    de la homaro kaj agadas en ties interesoj...
    En E-movado kreighis paradoksa situacio. La grandioza, globala, sankta ideo
    nune manifestighas kiel malmultnombra, seninteresa, senidea movado. Kial?
    Char gvidas ghin ne homaranoj, sed familianoj (ech ne patriotoj!).
    Memkompreneble, la familianoj povas esti kaj ofte estas tre agrablaj homoj.
    Sed ili vidas en Esperanto antau chio nur eblecon agrable pasigi tempon.
    Demandu ilin, kial vi ellernis Esperanton, kaj ili respondos: "Char tio
    estis por mi interesa kaj amuza". Sed se vi parolos al ili pri Homaranismo,
    pri Tutmonda Frateco kaj globalaj problemoj, ili ech ne komprenos. Ilia
    E-agado konsistas en tendarumado, teumado, ludoj ktp. Tio ne estas per si
    mem malbona, sed tio ne estu la chefa. Esperantistaro lauidee devas esti
    ghermo de nova, estonta, pli bona kaj pli humana homaro. Tial ghin devas
    gvidi patriotoj, kaj ech pli bone - homaranoj.
  • Пытаясь изменить к лучшему мир, мы тем самым изменяем к лучшему самих себя;
    пытаясь изменить к лучшему самих себя, мы тем самым изменяем к лучшему мир.
    Оба пути равноценны.
  • Занятие языком эсперанто улучшает как отдельно взятую личность, так и
    общество в целом.
  • Не нужно думать, что многие века не научили людей прислушиваться к Нашему
    Свету... Можно проследить не малое число заданий, посланных человечеству в
    разные времена... Давно было мечтание о мировом языке. Только этим способом
    можно охранить чистоту всех языков. Каждый может знать свой язык и мировой,
    так можно найти лучшую форму для людских сношений. Люди не понимают, что
    калечение языка есть преступление, ибо много корней в своем звучании имеют
    глубокое значение. Так Мы пролагаем пути.

    ("Братство"-2, 49).

(из рассылочных списков rus-esper-ideo и esper-rus-ideo и других)


Все выпуски рассылки "Homaranismo (учение Заменгофа)" в 2000 г.:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

НЕ СЕРДИТЕСЬ, ЕСЛИ ЧТО НЕ ТАК НАПИСАЛ! С НОВЫМ ГОДОМ! С НОВЫМ ТЫСЯЧЕЛЕТИЕМ! FELICHAN NOVAN JARON! FELICHAN NOVAN JARMILON!

Konkordo (konkordo@rdven.lv)



http://subscribe.ru/
E-mail: ask@subscribe.ru
Поиск

В избранное